Általános tanácsok

Mielőtt bárhova is mennénk...
Avatar
Dragadmin Hungary
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2017.02.21. 17:42
Tartózkodási hely: Budapest

Általános tanácsok

HozzászólásSzerző: Dragadmin » 2017.03.06. 11:53

Ha letetted a motoros vizsgát, az még nem jelenti azt, hogy biztonságosan tudsz motorozni. A biztonságos motorozás szerencsére elsajátítható, a legfontosabb pedig, hogy mindig légy körültekintő, tartsd be a sebességkorlátozásokat és viselj megfelelő védőfelszerelést!

Indulás előtt mindig ellenőrizd a motorodat! Ennek során a következőket érdemes végigvenni:

Gumik: Megfelelő-e a nyomás, nincsenek-e a gumin sérülések.
Fékek: Próbáld ki az első és hátsó féket, gurítsd előre a motort, majd húzd be, nyomd le a fékeket.
Kormány: Akadálymentesen fordítható-e a kormányszerkezet (ütközéstől ütközésig), az első fék behúzásakor a teleszkópszár mozgatásával nem kotyog-e a kormánycsapágy.
Világítás: Ellenőrizd a világító és jelzőberendezéseket.

Mindig viselj megfelelő védőruházatot! A motorozás során szinte közvetlen kapcsolatba kerülsz a természettel, többek közt ez teszi olyan vonzóvá és élvezetessé ezt a közlekedési formát. Ám szemben az autóval, egy esetleges baleset során nincs karosszéria, biztonsági öv, légzsák, ami csökkenti a sérülési veszélyt. Az egyetlen lehetőség, hogy megfelelő ruházattal segítsd a baleset okozta sérülések fokát. A megfelelő ruházat részei:

Bukósisak: Legyen könnyű, ugyanakkor komoly ütéseknek is álljon ellen. A bukósisak akkor véd megfelelően motorozás közben, ha nem lötyög a fejeden, hanem kicsit szorul, de még nem kellemetlen a viselete. A sérült bukósisakot mindig érdemes megvizsgáltatni, szükség esetén cserélni. A deformálódott héjszerkezet egy következő esésnél már nem nyújt tökéletes védelmet a motorozás során.
Dzseki: Vastag, jó minőségű bőrből készüljön. A kritikus helyeken tartalmazzon protektort.
Nadrág: Szintén vastag, jó minőségű bőrből készüljön. A kritikus helyeken tartalmazzon protektort.
Csizma: Több féle csizma létezik versenyzéshez, túrázáshoz. A csizma esetében is fontosak a protektorok, különösen a bokánál, illetve sípcsontnál.
Gerincvédő: Ezek általában külön kaphatok, a protektorok a gerincedet védik. Ha egyszer már erősebb ütés érte, érdemes új gerincvédőt vásárolni.
Kesztyű: Megfelelő anyagból, pl. bőrből készült kesztyű, melyben protektorok találhatók.

Gondolkodj előre! Mielőtt elindulsz gondold végig, hogyan jutsz el a célpontba. Az előregondolkodás a motorozás közben is fontos, játssz el a gondolattal, hogy mi történne, ha például hirtelen ki kéne kerülnöd egy akadályt, vagy az előtted guruló autó hirtelen lefékezne. A vészhelyzetekre történő folyamatos készenlét nagy mértékben segíti a balesetek elkerülését.

Soha ne hajts gyorsan! A legtöbb balesetet a gyorshajtás okozza, soha ne feledd, lassan jársz, tovább élsz. Ha tövig akarod húzni a gázt, menj el pálya motorzni, erre Magyarországon is számos lehetőség adódik. A sebesség meghatározása során ne csak az érvényben lévő szabályokat vedd figyelembe, hanem a látáskörülményeket, a forgalmi helyzetet, valamint az út állapotát.

Légy feltűnő! Válassz olyan ruházatot, ami erőteljes, rikító színű, egy fekete motoros szerkó kevésbé látható a forgalom többi résztvevője számára. Jelenlétedet a motor felpörgetésével is jelezheted, nem árt a kipufogót is erőteljesebbre hangolni.

Csoportos motorozás esetén megfelelő alakzatban hajtsatok! A csoportos motorozás során számos szabályt érdemes betartani. A megfelelő alakzat lényege, hogy a motorosok egymás után, de egymáshoz képest „cikk-cakkban”, kb. fél méterrel eltolva haladjanak. Így minden résztvevő megfelelő számára biztosított, hogy kellő távolságra figyelni tudja a forgalmat. Figyelj a társaidra, beszéljétek meg előre a sorrendet.

Tanuld meg a progresszív fékezést! A motoros vizsga megszerzése során pusztán a motor alapvető kezelését oktatják. A progresszív fékezés segítségével kritikus helyzetben a lehető leggyorsabban tudsz megállni. Ennek a lassítási módnak a lényege, hogy a fékerőt fokozatosan, de egyre erőteljesebben „alakítod ki”. Mivel fékezéskor a motor első villája összemegy, így egyre nagyobb teher nehezedik az első kerékre, ami ennek köszönhetően fokozatosan növekvő tapadást jelent.

Mindig arra néz, amerre menni akarsz! Agyunk úgy irányítja kezünket, hogy arra kanyarodunk, amerre nézünk. Ezért fontos, hogy minél kevesebbet „bámészkodjunk”, koncentráljunk arra, amerre menni akarunk, ez a különösen a kanyarodás során, a megfelelő íven történő haladás segítése kapcsán fontos.

Köszönet a leírásért: www.hog.hu
Üdv: Admin
:ugeek:

Vissza: “Indulás előtt”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég